7/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2020 32. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2020 01:28
Gogol'ün okuduğum ilk kitabıydı. Kitapta, 6 farklı öykü bulunuyor. Dostoyesvski'nin hepimiz Gogol'ün Palto'sundan çıktık dediği Palto öyküsü de bu kitapta. Yazarın tarzını sevdim. Mizahi yönü kuvvetli, betimlemeleri,eleştirileri, hayal gücü son derece etkileyiciydi. Gogol, öykülerinde çoğunlukla toplumdaki sosyal statüden, hiyerarşiden, yoksulluktan, insanın iç huzurunu yönetme biçiminden bahsediyor. Öykülerinde ki karakterler yalnızlıkla, statüyle mücadele eden, kendilerini ve toplumdaki bireyleri sorgulayan karakterler. Her öykü çok zekice tasarlanmış. Yeri geliyor direkt olarak lafını söylüyor, yeri geliyor dolaylı olarak öyle bir aktarıyor ki olayları Oha be diyorsun. 1830'lu yıllarda yazılmasına rağmen hiyerarşik düzendeki örnekleri günümüzde hala toplumumuzda etkisini sürdürüyor. Klasik kitaplar sevenlere tavsiye ediyorum. Güldüren, düşündüren, hüzünlendiren anlamlı bir kitaptı. Keyifle okudum
Edebiyat
Bir Delinin Anı Defteri - Palto - Burun - Petersburg Öyküleri ve FaytonNikolay Gogol · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202538,5bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.