·163 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Temmuz 2020 14:12 Ön yargıları bir yana bırakıp, bir de karşıdaki kişinin gözünden hayata bakmayı hiç denediniz mi? Karşıdaki kişinin davranışlarını, tutumlarını ve daha fazlasını kuru bir eleştiriyle değerlendirmek kolay ve aynı zamanda acımasızca. Biraz da "neden" sorusunu sormamız, altında yatan psikolojiyi, geçmişi sorgulamak gerekiyor. Ee çünkü bilgisizlik ön yargıya yol açar. Ön yargı ise kayıplara...
Tıpkı Raif Efendi gibi. Ofistekiler, evdekiler onun böyle bir geçmişi ve psikolojisi olduğunu bilse acımasız bir şekilde davranırlar mıydı?
Romanın kurgusuna hayran kaldım. Öncelikle başka bir karakterle başlayıp, Raif Efendi'nin hayatına dönmesi fevkalade edebi zevk veriyor. Sanki baştaki karakterle masada oturmuş da defteri okuyor hissi yaratıyor. Öyle ki en çok etkilendiğim ilk üç romanın arasına girdi bile.
Alınacak çok güzel dersler de var. Empati, ön yargının zararı ve dahası...
Sadece kahve zincirlerinde fotoğraf çekmek için okumamanız dileğiyle... :)