·210 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Temmuz 2020 22:57 Yaşamak! Sizin için ne ifade ediyor, onu kaç farklı kelime ile tanımlayabilirsiniz? Nefes almak? Gençlik, hayat, aşk, mutluluk, aile, sevgi, nefret, hüzün, ayrılık! Yaşam, şu an aklıma gelmeyen fakat daha bir sürü türevi olan ve hayatımız boyunca hissedeceğimiz bütün bu kelimeleri bize ifade eder.
Belki de sadece ölüm dışında… Velhasıl ömrümüzü geçirdiğimiz evrende kısa ve ya uzun hepimize bir hayat bahşedilmiştir. Bu süreci nasıl yaşadığımıza kimileri kader, kimileri alın yazısı kimileri ise ne ekersen onu biçersin der. Bense hayatımızın yaptığımız seçimlerden ve ektiklerimizden ibaret olduğunu düşünüyorum.
Tabii yazılmış bir senaryoyu da oynuyor olabiliriz kim bilebilir.
Fakat yaşamımızda öyle bir etken de var ki bunu açıklamamız oldukça zor. Birden başkalarının verdiği kararlar yüzünden kendimizi bir savaşın içinde ya da bir felaketin başkahramanı olarak da bulabiliriz. Oldukça derin olan bu konun içinden çıkılması imkânsız gibi görünüyor. Günümüzün konuları olan bazı ruhsal içe dönüşlerin yahut kendi bulma çabalarının ortaçağ döneminde ve ya yakın geçmişte bu kadar fazla insanın gündeminde olduğunu zannetmiyorum, zira insanlar hayatta kalma mücadeleleri yüzünden kendilerini bulmaya çok vakit bulamıyorlardı galiba… Bunca anlattığım şeyin kitapla alakası ne derseniz kitabın konusunu anlatmadan etrafından dolandığımı söyleyebilirim size. Kitabın kapağını kapattığımda, günlük yaşantımda, hatta karşıdan karşıya geçerken, yemek yerken bile karakterlerin yaşadıklarını düşündüren yaşamın taa kendisini anlatan bu güzel kitabı okuduğum için hem hüzünlü hem de mutluyum…
Kitabın en sevdiğim yanı hikayenin kahramanı Fugui'nin olayları ele alışı ve iç sesin okurda empati yapmasını sağlaması.