#Doktormutfakta #yorum
Herkese hayırlı akşamlar...
Sizlere çok beğendiğim bir kitap ile geldim.
Yorumdan önce baskı kalitesine değinmek istiyorum.
O kadar güzel ki
Sayfalar muazzam
Başlıkların rengi harika
Resimler ve anlatım ise fevkalade
Her şeyi ile çok güzel bir kitaptı.
İlk elime almadan biraz önyargılı oldum bu huyumdan acilen vazgeçmem lazım.
Nasıl okuyacağım aman neler var içinde dedim.
Ama yanıldım okudukça sevdim.
Sevdikçe de okudum.
Doktorumuz bu kitabı COVİD-19 süresince evde kaldığı zaman zarfında yazmış.
Ben aşçı değilim hele Türk hanımlarına yemek yapmayı öğretme iddiasında hiç değilim diyor. Sadece ufkumuzu biraz açmak için yazdığını söyleyecek kadar nazik bir beyefendi.
Yemek tarifleri ise uçuk kaçık ve zor bulunanların aksine yapımı kolay ve pratik tarifler. Pahalı malzemeler, bulunamayan malzemeler yok uygun ve her evde yapılabilecek tarifler içeriyor.
Kitabımız 3 ana bölümden oluşuyor.
1- Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri
2- Kalp ve Şeker Hastalarında Beslenme
3- Sağlıklı Yemek Tariflerimiz
Yazarımız
Karbonhidratlardan, yağlara
Proteinlerden, vitaminlere
Antioksidanlardan, tuz a
Her konuya incelikle dokunup açıklamış.
Çoğu doğru bildiğim ne yanlışlar varmış.
Mutlaka organik gıdayı öneriyor. Bu bakımdan ben şanslıyım sanırım.
Görselde olan mercimek ve bulgur hariç hepsi bizim bahçeden. Önceden bulgur da yapardık ama o artık yapılmıyor.
Faydalı diye fazla yemenin zararlarını da net bir şekilde yazmış.
Zaten ne demiş eskiler azı karar çoğu zarar.
Harekete özellikle değinmiş ve eski insanların neden hem sağlıklı hem fit olduğunu da açıklamış.
Kendin yetiştir kendin ye eee tabi meşakkatli iş ve emek harcanıyor.
Hareket de maksimum oluyor.
Ki bahçeye gittiğimiz zaman oturmaya zamanımız kesinlikle olmuyor...
Güzel tarifler ve keyifli anlatımı ile harika bir kitaptı...
Sağlık, en değerli varlığımız ve sermayemiz.
Ben çok severek okudum.
Okumanızı tavsiye ederim.