Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

NOTORIOUS (1946) Aşktan da Üstün
Yapımcı David O. Selznick, Hitchcock'un psikanalitik dramı Spellbound'ın (Öldü­ren Hatıralar, 1945), yönetmen Alfred Hitchcock, yıldız oyuncu Ingrid Bergman ve yazar Ben Hecht'ten oluşan başarılı ekibini yeniden bir araya getirmiş ve romantik bir casusluk hikayesiyle ilgili bu olağanüstü projeye gelişme aşamasında önderlik et­miş olsa da (adeti olduğu üzere kadroyu memorandum sağanağına tutarak) sonun­da tüm paketi RKO Stüdyoları'na sattı ve Hitchcock'un filmin yapımını bizzat üstlen­mesine olanak sağladı. Selznick'ln yaşam öyküsünü yazan David Thomson bile Selznick'in işin içinde olmayıp filmi mahvedememiş olması sayesinde filmin bu kadar gü­zel olduğunu itiraf eder. 2. Dünya Savaşı'nın sonlarına doğru, çekici ajan T.R. Devlin (Cary Grant), hü­ küm giymiş bir vatan haininin kızı olan ve serbest bir yaşam süren Alicia Huberman'ı (Bergman), Arjantin'deki bir grup Nazi'nin arasına sızmak üzere ikna eder. Kendisi­ni başıboş, amaçsız bir yaşamdan kurtaran bu adama aşık olan Alicia, Devlln'in onu başka bir adamın kollarına bıraktığını hissedince, kendisine babacan bir tavırla yak­laşan faşist Alexander Sebastian'la (Claude Rains) evlenir. Alicia, Sebastian'ın cana­var ruhlu otoriter annesinin (Sapık filmindeki Norman Bates'in annesi Bayan Bates'in sağ kalmış hali olabilecek türden bir kadın) nefretini kazanır. Hitchcock'un, klasik ge­rilim mekanizmasını işleterek çektiği bir sahnede, meleksi Alicia ve şeytani Devlin'in şarap mahzeninde gizlice araştırma yaptığı bir parti esnasında bir uşak mahzene iner. Bu sahnede, en basit ama konu açısından en belirleyici ayrıntı ortaya konur: Şa­rap şişeleri, Nazi'lerin atom bombası yapımında kullanacağı uranyumla doludur. So­nuç, Alicia ve Devlin'in sırrının keşfedildiği işkence gibi bir an olur, ancak Sebastian, karısının casus olmadığına, sadece sadakatsiz olduğuna İnandırılır. Aşktan da Üstün'ün yoğun aşk üçgeni dramı, izleyiciyi üç başrol oyuncusu hakkındaki hislerini sürekli değiştirmeye zorlar. Film aynı zamanda, Grant ve Bergman arasında dönemin beyazperdedeki en uzun yakın plan öpüşmesinin yaşandığı gör­kemli bir aşk hikayesi. Pırıl pırıl siyah-beyaz görüntülerin ortaya konduğu ve oyuncu­ların müthiş çekicilik (ve oyunculuk) sergilediği filmin son bölümünde, canavar ruh­lu annenin, Allda'nın zehirlenmesine nezaret etmesi, fazlasıyla sinir bozucudu
·
21 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.