Bu kitabı okumaya başladığımda dili bana fazla ağır gelmişti ve açıkcası kitaba devam etmeyi düşünmüyordum. Bugün de biraz okuyayım yarın bırakır başka kitaba geçerim hadi bir bölüm daha okuyayım sonra bırakırım derken derken bir bakmışım ki kitap bitmiş. Eser bana göre ağır , karakterlerin isimleri birbirine çok benziyor, hepsi karışıyor. Ama nasılsa bu kitabı yarım bırakamıyorsunuz. İnsanı kendine çeken bir anlatım tarzı ve olay örgüsü var. Belki de daha önce hiçbir eserde karşılaşmadığınız, sınırsız bir güce sahip hayal dünyanızı bile şaşırtacak şeylerle karşılaşıyorsunuz bu kitabı okurken. Farklı bir dünyaya açılan delik gibi.Konusu ise kısaca bir soyun varoluşundan yok oluşuna kadar olan sürede yaşananlar,bir devrin başlangıcı ve bitişi. Karakterlerlerin hepsi, yaşanan olaylar ayrı ayrı sıradışı. Ama bu sıradışılık sanki olağan, gayet normal bir şeymiş gibi anlatılmış ve bu eseri özel yapan da biraz bu olsa gerek. Kitabı okumak isteyenlere tavsiyem sakın 5 10 sayfa okuyup sıkıcıymış diye bırakmayın. Mutlaka şans verin. Karakterleri birbirine karıştırırsanız da internette bunun ayrıntılı şemaları mevcut. Kim kimdi hangisi hangisinin oğluydu diye aklınıza takılırsa o şemalardan yardım alabilirsiniz. Yüzyıllık Yalnızlık eseri Netflix tarafından diziye de uyarlanıyormuş. Onu da dört gözle bekliyorum. Yüzyıllık YalnızlıkGabriel Garcia Marquez