·118 syf.··Beğendi
···Okunma: 08 Ağustos 2020 01:57 Kitap bitiminde ansızın sizin de kellenize iniyor sanki “giyotin”
Bir toplumun, bir insanın ölümünden bu kadar haz alabileceğini; en başta kalabalıklarından tutun, gardiyanına, papazına, hakimine, politikacılara, krala, kanunlara ve kanunların uygulanışındaki haksızlıklara karşı yazılmış bir baş yapıt belki de. Önsözü bile ayrı bir edebi kimlik kazanabilecek kadar hiciv dolu. Son ana kadar umudun sürüklediği sayfaları takip ediyorsunuz sadece. İdam edilenin bir baba, bir eş, bir oğul olabileceği ihtimalinin akıllardan çıkarılışı ve suçlu da olsa bir insan olduğunun hatırlatılmaya çalışılması her kelime. Keşke acısız bir ölüm en azından dedirtebilecek bir süreç olsaydı idam cezası. Ama dedim ya süreç işte! İnsan nasıl da ölümünü bekliyor!