An itibariyle ülkücü değilim...
Atatürk Turancılık ve İslam­cılık görüşleri için daha kesin, daha sert bir dil kullanır. Nutuk’ta Panislamizm, Panturanizm, halifecilik üzerine yer yer sert yargılar verir; bunları, demokratik ulusu Türkiye’nin amaçlarına aykırı düşler olmakla, Türk ulusunu uçurumlara sürüklemekle suçlar; halkı bir daha böyle hayaller peşinde koşanların arkasından sürüklenmemeye çağırır. Bu görüş Türk siyasal düşününde başarılmış ilk büyük devrimdir, ve o Zamandan sonra Osmanlıcı rejimin ürünü olan İslamcılık ile Turancılık, Kemalizmin bağdaşamayacağı iki görüş olmuştur.
Tarih
··1 alıntı·
281 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ülkücülük su katılmış Türkçülükten başka bir şey değildir.
İncelememde hepsini yazcam abi sabret bekle
Hayir ataturk turanciligida savunan bir liderdir, baticiligida savunmustur, ama taklit bagbinda degil gelismislik bagbinda, turan konusunda ise kendiside türkcudur, lakin onun eleştirdiği daha cok enver pasanin yaptigi gibi olan turancilik ,hayalperest gercekleri gormeyen turancilik , mesela kimse bilmez lafin harflerinin kullanimi batıcılık la ilgili degil turancilikla ilgili bir devrimdir, ulkuculugu birakmana gerek yok, ülkücülük le turancilik turkculukde farkli seyler
Konuya Fransız kalmaya başladım..😅
Cunku o zamanlar bizden once azerbaycan hükümeti ve bazi ortaasya devletleri latin alfabesini alıyor, ataturkte ayni sekilde hem turk diline uygun oldugu hemde azerbaycan ve ortaasya turk devketleri ile daha iyi antlasmak iletisim kurmak kültür bagini koparmamak icin latin alfabesini alıyor,
Atatürk'ün Turancilik üzerine sözleri vardir. Sovyetler bugün dostumuzdur ama ilerde ne olacağı belli olmaz. O zaman soydaşlarımızın bize yaklaşmasını beklemeyin siz gidin onlara diye. Tabi bu söz Turancılık ideali vardır anlamına gelir mi onu bilemem
Her zaman söylediğim gibi bedenen birleşmek olarak düşünmemeliyiz sadece Turanı. Ortak gazete,ortak tv kanalı, ortak yayınevi vs. Olarak da düşünmeliyiz
Evet kiril alfabesi kullaniyorlar ama hepsi degil bazi ortaasya devletleri ve azerbaycan, devleti latin alfabesi kullaniyor
Reklam
Ataturkun farkli bir turk milleti yaratma cabasi vardi , osmanlidada fatih sultan mehmet , abdulhamid ikinci mahmudda , farkli bir toplum yaratmak istedi ,ataturkunde hayali kendi aklinda planladigi , milliyetci ulusal bati adetlerinide alan uygulayan baticilik ve turk milliyetciligi karisimi bir millet yaratmakti devrimleride bunlara gore yaptı ama olmadi hayali
Evet ataturk hayalperest değildi ama bu konuda hayali vardi yapmayada calisti ama zamanida yetmedi , ataturk olabilecek olan fikirleri hayal eder ve uygular lakin bunuda uygulamaya basladi olcagini da dusundu ama omru yetmedi birazda toplum kabullenemedi tabi