Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Şimdi isterseniz gözdeki mükemmelliği sadece Fizik açısından inceleyelim. İnsan gözü çok kompleks anatomik bir alettir. Bir kameradan daha mükemmel bır şekilde yakındaki ve uzaktaki cismin odaklanmış görüntüsünü beyindeki görme merkezine anında aktarmaktadır. Cismin ve görüntünün merceğe uzaklığı ve merceğin odak uzaklığı arasında; 1 bölü f "eşittir" 1 bölü p "artı" 1 bölü q ile verilen bir ilişki vardır. Burada p cismin merceğe uzaklığını, q görüntünün merceğe uzaklığını ve f ise kırılma indisine ve merceğin eğrilik yarıçapına bağlı olan odak uzaklığını göstermektedir. q sabittir ve yaklaşık 1.80 cm.dir. Cismin uzaklığı değiştikçe odak uzaklığı da değişmeli ki görüntü hep gözün arka yüzeyinde retina denilen yerde meydana gelsin. Mesela: 1 m uzaklıktaki bir cisme bakınca odak uzaklığı 1.77 cm olması gerekirken, 100 m uzaklıktaki bir cisme bakınca odak uzaklığı 1.80 cm olması gerekir. İşte 1 m uzağa bakan insan gözü hemen 100 m uzağa bakmak isteyince, merceğin eğrilik yarıçapı dolayısı ile odak uzaklığı anında ve farkedilmeyecek bir yumuşaklıkla değişir ki, böyle bir optik aleti bütün optikçiler bir araya gelseler yapamazlar. Bu süreçte gözde bulunan çok sayıda alt birimler (göz merceği, iris, kornea, göz bebeği, mercek kasları, retina vs.) büyük bir yardımlaşma ve hassasiyet içinde çalışmaktadır. Bunlardan retina milyonlarca hassas alıcılardan (ışığın şiddetini ölçen”rods” ve ışığın frekansını ölçen ”cones”) teşekkül etmektedir. Bu alıcılar da optik sinirler vasıtası ile beyinde görüntünün algılanmasına katkı sağlamaktadır. Tabiatın tanımı içinde yer alan unsurlardan en üstün sıfatlara sahip; akıllı, şuurlu ve ilim sahibi tek varlık olan insan böyle bir optik aleti hem de birçok insanla hem de uzman olan optik ve fizikçilerin biraraya gelmesiyle yapamadığı halde, nasıl; ”Bu işleri tabiat yaptı” denir. Denilse ahmakça olmaz mı? Darwin ; ”İnsanların sahip olduğu göz beni teorimden soğuttu” dediği halde, gerek evrim teorisine dayalı ve yaratıcı ile ilişkilendirilmemiş yorumlar, gerek ”tabiat veya tabiat ana böyle yaptı" gibi fikirlerin fen kitaplarında yer alması, bilimi dinsizliğe alet etmekten başka bir şey değildir.
Prof.Dr.Selahattin ÇelebiKitabı okudu
·
1 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.