Puan vermedi·61 syf.··
2020 33. kitabı
Hadi beni kişisel geliştir. Çünkü ben bir malım çünkü benim aklım yok çünkü ben okuma yazma bilmiyorum. Beni öyle bir geliştir ki 10.000 fit yüksekten paraşütsüz atlayayım, beni öyle bir geliştir ki çırılçıplak sokakta dolaşayım kimse bana bakmasın öyle gelişeyim ki sanki amfetamin almış gibi sınavda boş kağıt verip en yüksek notu bekleyeyim hatta ve hatta bütün malımı mülkümü satıp hayallerimin peşinden koşup dımdızlak ortada kalayım hiç üzülmeyeyim. Bak ne yapayım biliyor musun, bir konu için 5 yıl araştırma yapayım ülkeleri, şehirleri gezeyim, işin ehli yüzlerce insanla konuşayım, kitaplarla yatıp makalelerle kalkayım bir kitap çıkarayım ve o kitap 10 bin zor satsın ama senin online eğitimle 199.99 liraya aldığın kıytırık yaşam koçluğu sertifikasını kullanarak ve gaz verici 2 tane hikaye anlatarak yazdığın kitap bilmem kaçıncı baskısında 300.000 satsın ben yine de üzülmeyeyim. Üç tane mumun ortasında bağdaç kurarak oturup oramdan buramdan garip sesler çıkartarak beyin gücümle istediklerimi elde etmeye çalışırken, sen programdan programa koşup şöhretine şöhret kat. Sözüm meclisten dışarı, yukarıda yazdıklarım özellikle bu kitap için değil, kişisel gelişimin çamur piyasası için söyledim bunları. Bu konularla ilgili hayırı sayılır sayıda kitap okuduğum için eleştirme hakkı görüyorum kendimde. Bu tür piyasa yazarları psikologların emeğini sömürüyor, araştırın bakın bunların neredeyse hepsinin danışma merkez ofisleri var ve hatırı sayılır ücretler karşılığında yol gösterici rolü üstleniyorlar, birazda çevreleri varsa bir el yağda diğeri bal da gül gibi yaşayıp gidiyorlar. İnsanlara hayal satıyorlar, ama hayalin nasıl gerçek olacağı konusunda kalıplaşmış bilgilerden öteye gidemiyorlar. Her insanın psikolojisi algılayışı bakış açısı farklıdır, tek bir kitapta herkese aynı şeyi söylemek cahilliğin en önde bayrak taşıyan halidir. Kimse kusura bakmasın eğer bir hayalin varsa eşek gibi çalışacaksın dirsek çürüteceksin, en iyisi olmak istiyorsan modelleme yapacaksın yada kendini iyi olacağın şekilde yetiştireceksin. Başka türlüsü sahtekarlıktan öteye gidemez. Armut piş ağzıma düş zihniyeti yüzünden tembel nesiller yetişmesi asla tesadüf değil. FEDAKARLIĞIN OLMADIĞI YERDE, BAŞARIDAN SÖZ EDİLEMEZ. Sevgiyle kalın.
Şimdi Değilse Ne Zaman?Nurdan Özkan · Çay Yayınları · 2013758 okunma
··
322 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bu kitabı okumadım ama yazdıklarına benzer kitaplar ve yazarlar maalesef ki var, kendi adıma derim ki onlara da olsun bu inceleme.. Bir dönem daha da fazlaydı bu tip seminerler/kitaplar/ kişiler ama farkındalığımız sanırım biraz yükseldi.. Başarıyı ve kaliteyi kendi içinde değil de böyle muhtelif yollardan arayan insanlar oldukça, bu tip kitaplar da/ kişiler de maalesef aykırı halleriyle karşımıza çıkacaklar.. Ayrımında olanlara da ne mutlu.. 👍🏼
Dimetiltriptamin
Gönderi Sahibi
Özellikle 2005-2015 arası oldukça sükse yaptılar, pire gibi çoğaldılar. Sanıyorlar ki herkes herkesin başarı hikayesini modelleyebilir, yok öyle bir dünya.
Bazı okurlar, papağan yazarları sever, yol gösterenleri değil. Kitap yorumlarına baktım da çoğu kişi"bilindik şeyleri anlatıyor, farklı bir şey bulamadım vs..." yazmalarına rağmen yazarın "yapabilirsin" gazını çok beğenmişler. Keşke bir de başarıya giden yolun gaz almaktan değil çalışmaktan geçtiğini görebilseler...
Dimetiltriptamin
Gönderi Sahibi
Genelde bu tarz kitapları okuyan kitlenin annesi hadi kızım/oğlum yapabilirsin ben sana güveniyorum dediğinde "anne bi dur ya" derler çünkü anneleri çalışmaları için baskı yapar, oysa bu kitapların yazarları kısa yoldan köşeyi dönmek için iki tane başarı hikayesi anlatıp bunların aklını başından alır. Tabii ki sonrası hüsran ve hayal kırıklığı. Bunlar yüzünden çeşitli ülkelerde bir çok insan intihar etti ama bu furya hala bitmedi...
Doğru..
Dimetiltriptamin
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim yorumunuz için.
İncelememizi okuduktan sonra şu söz geldi aklıma “Benim hayatımı yargılamadan önce, benim ayakkabılarımı giy ve benim geçtiğim yollardan,sokaklardan, dağ ve ovalardan geç. Hüznü acıyı ve neşeyi tat. Benim geçtiğim senelerden geç, benim takıldığım taşlara takıl. Yeniden ayağa kalk ve aynı ...yolu tekrar git, benim gittiğim gibi. Ancak ondan sonra, beni yargılayabilirsin..“ Bu tarz kitaplar, yazarlar ve insanlar için sözü şu şekilde yorumlayabiliriz belki ; “Bana tavsiye vermeden önce ya da benim neyi nasıl yapmam gerektiğini söylemeden önce benim ayakkabılarımı giy giy....” Ve kesinlikle haklısınız “eğer bir hayalin varsa eşek gibi çalışacaksın dirsek çürüteceksin”.
Dimetiltriptamin
Gönderi Sahibi
Anlatmak istediğim tam olarak buydu, sanıyorlar ki her acı, her olay, her başarısızlık, her çeşit olumsuzluk aynı kökten geliyor ve hepsinin karşılığı çaresi tek bir şey, oysa ne çok yanılıyorlar. Basma kalıp başarı öykülerini evirip çevirip her zamana uyarlıyorlar ve bundan da para kazanıyorlar. Ben yazmak istediğim bir giriş bölümünü bile neredeyse 6 ay düşünüp araştırırken adamlar 1 ayda 300 sayfalık kitap yazıyorlar. Ya onlar çok akıllı ya da biz çok aptalız. Onları okuyup methiyeler düzenler de ayrı bir vaka ve beyin yapısına sahip. Teşekkür ederim yorumunuz için.
Kitabı okumadım ama tanıtım yazısından yola çıkarak az çok ne olduğunu tahmin ettim. Kişisel gelişime ben de ilgiliyim fakat psikoloji temelli olanlar ilgimi çekiyor diğerleri hayal bombardımanı ve sürekli insanlara 'yapabilirsin basarabilirsin' gibi durduk yere verilen telkinlere anlam veremiyorum.sanirim bu akımın çıkış noktası Amerika çünkü kullanılan dil ve aktarım yöntemi Amerikan tarzı çok net hissediliyor. Herkesi sürekli bir şeyler başarmaya iten garip bir oluşum mevcut ve neden herkes bir şey başarmak, bir şeyin kahramanı olmak ve birilerine liderlik etmek zorunda anlamlandıramıyorum. İncelemeyi ele alış biçiminiz güldürdü ve eğlendirdi.haklı bir serzeniş.kimler ne paralar kaptırdı bu oluşumlara ve çoğunun mutsuz ve sağlıksız bir hayat sürdüğü gözlerinden okunmasına rağmen bu alandan hâlâ para kazanabiliyorlar aslında takdir ediyorum çünkü denizde av çok.
Möhtəşəmsiniz 👏🏻👏🏻👍🏻
Dimetiltriptamin
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim.