Alegorik bir eser olan bu kitabı çok sarsıcı buldum. Yazar gerçekten görmenin insanın ötesini görmek olduğunu ve bakabilmenin herkesçe yapılamadığını çok iyi anlatmış.
Yine her yerde olduğu gibi kadına yüklenen sorumluluklar da cabası. Hayatta kalma pahasına bütün sorumluluğun kadına yüklenmesi ve kadının değerini düşürüp onları malmış gibi kullanmaları açıkça yansıtılmış.
Kendini güçlü sananların üstünlük kurmaları ve yönetimi ele geçirmeleri adeta ahlaki çöküşe sebep olmuş.
Kendi fikrimce sadece doktorun karısının görmesi yukarıda da belirttiğim gibi bakabilme becerisinin sadece onda olduğundan dolayı olduğunu düşünüyorum yine de kafamda hala soru işaretleri var...