·430 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Ağustos 2020 17:41 Yine çok güzel akıcı bir kitap. Ve son sayfasını çevirdiğimde bitmesini hiç istemediğim bir kitap...Meryem hasta annesiyle birlikte yaşayan babasını ara sıra görebilen bir harami. Meryem babasının yanına şehre gitmek isteyecek bu durumdan dolayı annesi canına kıyacak ancak babası meryemi kabul etmeyip onu yaşı büyük bir adamla zorla evlendirecektir.
Leyla ise mutlu modern bir ailenin kızı ancak savaşta ailesi ölünce yalnız kalacak. Komşuları Meryem ve kocası Raşit Leyla yı önce bakmak için evine alsalar da sonra Raşit onunla evlenecektir. Oysa Leyla Tarık ı seviyor ve onun çocuğunu taşıyordur. Meryem ve Leyla' nın yolları böyle kesişir ve sonradan dostluğa dönüşür. Hem öyle bir dostluk ki Meryem, Leyla ve çocukları için ölüme gidecek...Sovyet istilası, savaş, açlık, kuraklık ,zorla yapılan evlilikler, kadına şiddet ,yarım kalan aşklar ve her zaman olduğu gibi kendi kaderini yaşama yetkisi elinden alınmış kadınlar...Çok güzel bir kitap..