Gerçekten bu eserden sonra Elif Şafak kitaplarına bi süre ara vermeye karar verdim. Konu gayet güzel başlıyor aslında. Dinine aşırı bağlı bir anne ve gözüyle görmediği hiçbir şeye inanmayıp, dini vecibeleri bir hurafe olarak gören baba ikileminde kalan Peri'nin hikayesi. Kitap boyunca farklı dinler, kültürler, mezheplerden insanlar taniyarak kendini sorguluyor bir yol çizmeye araftan kurtulmaya calisiyor fakat kitabın asil konusu bu ve sonucu "neye tam inandığı" olmalıyken asla bu konu üzerinde durulmadan öylece bitiyor. Oylece derken spoiler vermek istemiyorum yazar kitabın sonu olarak vicdani bir olayı ele almış ve aşırı güçsüz bir son çıkmış ortaya.