Ne Tembellik Hakkı ya Şuan karın tokluğuna iş bulunmuyor...
7/10
·64 syf.··
2020 98. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 10 Eylül 2020 13:51
açıkçası kitap beklediğim türden bir kitap değildi. Daha doğrusu büyük ihtimal boşluğuma geldi ve ben yanlış anladım. Ben 12-14 saat çalışan bir adamın kısa hikayesini bekliyordum. Boşluğuma gelmiş büyük ihtimal. Ama kitap yine de iyi. Kitap hikaye değil o zaman nedir? sorusunun cevabı, insan ve toplum üzerine düşünceler olabilir yani sosyaloji sayılabilir. çok eski zamanlarda kapitalizm ilk günlerinde başlayan pis düzeni anlatıyor. Çalışan sınıfını hiç edip zengin zengin eden, fakiri eziyet ede ede çalıştıran toplumu eleştiriyor. geçmiş zaman için bu kitap kesinlikle baya iyi. Ama şimdi dönüp baktığımda okuduklarımın daha beterini yaşadığımız görünce şok olup üzülemiyorum maalesef. Çünkü şuan ki tüketim toplumu kapitalizmle beraber mükemmel işliyor. Hatta daha kötüsü insanlar çalışacak iş bulamıyor. bırakın sevdiği işi, fazla saatleri. iş bulamıyor maalesef. Neyse kitaba dönecek olursak bence okuyun güzel kitap. Sadece benim beklentim bi tık fazlaydı onun dışında 8 verilebilirdi. Bu arada sosyoloji ile ilgili temel kavramları bilmiyorsanız onlara baktıktan sonra okuyun.(kapitalizm,ploreterya vb.) ağır bir kitap değil, zaten saydırıyor yazar haklı olarak döneme :D :D Şu dönemde kimse tembellik hakkı bile istemiyor.... Sadece iş olsun karın doysun istiyor. ve maaalesef onu bile bulmak çok zorlaşıyor... Keşke düzen içinde herkes seveceği işi yapsa :) arada da tembellik hakkımızı kullansak. ama nerde...
Edebiyat
Tembellik HakkıPaul Lafargue · İthaki Yayınları · 201813,3bin okunma
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.