Stefan Zweig'ın okuduğum ilk eseri. Tek kelimeyle kusursuz bir başyapıt. İşlenen hikayenin pek bir önemi yok aslında. Bu esere kusursuzluğunu veren hikayenin altında yatan derinlik, yazarın; psikolojinin ve özellikle ahlak felsefesinin altından girip üstünden çıkarak adeta tüm bu temalarla oyun hamuru gibi oynayıp onlara şekil vermesi; belkide hayatımızın en önemli, en kapsamlı kısmını oluşturan özgürlük ve irade konularını en ince ayrıntısıyla işlemesidir. Bu eser ile kendinize çok şey katacaksınız. Herkese hararetle tavsiye ediyorum. Ertelemeyin. Okuyun. Okutturun. Saygılar.