İyi ki geldin Tehanu, böylece En Uzak Sahil'in bizi bıraktığı çaresizliğin, bitmişliğin içinden çıkarıp aldın ve o buruk öykünü üzerimize saldın. Tüm bir kitabı, tüm Yerdeniz serisinin tonunu kucaklayarak bizlere attın ve böylece biz de gerçekten seriye yaraşır bir final kitabı okuyabildik.
Tabii, daha sonradan Yerdeniz Öyküleri ve akabinde Öteki Rüzgar yayınlandı ama ben Tehanu'yu her zaman bir final kitabı olarak hayal ettiğim için bir türlü diğerlerini alarak okumaya başlayamadım. Bunun beni kıracağını hissettiğim için Atuan'ı bir final olarak kabullenmiştim.
Peki ne yapmalı? Artık kendimizi kırıp son iki kitaba da uzanmalı mı?