·592 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Eylül 2020 22:49 İKİ DEVRİN HİKAYESİ...
Açıkçası başta kitabı elime aldığımda korktum nasıl bitireceğim diye, ama kısa sürede okudum bitti, sürükleyici bir kitaptı. Cumhuriyetin ilk yılları; Selim Osmanlının son sadrazamının oğlu, Ülkü ise Kurtuluş savaşında babası ve dayısını kaybetmiş ailesinin onurlu ,özgür, modern ve güçlü kızı..Olaylar daha çok bu iki karakter etrafında sürüp gidiyor. Bir taraftan da dinler tarihi, Siyaset, edebiyat, sümerler, kil tabletler ve daha birçok ilginç bilgi..En sevdigim bölüm Fred hocanın dersleriydi çok hoşuma gitti hiç bitmesin istedim. Yazarın da satır aralarında kaynak göstererek bilgiler vermesi ( dipnotlar )kolaylık sağlaması açısından güzeldi. Yazar kadın haklarından da bahsedip kadının güçlü yanlarına çok güzel vurgu yapmış. Velhasıl-ı kelam altını çizerek ve severek okuduğum bir kitaptı.