·656 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Temmuz 2016 00:00 Fanatik bir Grangé hayranıyım.Tüm kitaplarını okudum.Lontano'yu da uzun bir süredir bekliyordum.Çıktığı gün almıştım aslında ama bitirmek şimdiye nasip oldu.Kitabı değerlendirmeye gelecek olursak çok büyük bir beklentiyle sipariş etmiştim kitabı.Elime ulaşınca hayal kırıklığına uğradım biraz.Çünkü sayfa kalitesi çok kötü.Sayfalar o kadar ince ki yırtılmasın diye yavaşça çevirdim.Kapak tasarımını da pek beğenemedim.Orjinal kapağı kullansalarmış daha iyi olurmuş sanki.Kitap Morvan ailesinin hikayesini anlatıyor.Baba Gregoire eski bir polis 40 yıl önce Kongo'da kurbanlarına Afrika ritüellerini kullanarak işkence eden bir katili yakalamasıyla dönemin Kongo başkanı kendisine bir madenin hisselerini veriyor.Büyük oğlu Erwan da babasının izinde,o da polis.Küçük oğlu Loic uyuşturucu bağımlısı yakışıklı bir genç.İki çocuğu var ve karısından ayrılmak üzere.Ailenin tek kız çocuğu Gaelle oyunculuk hayalleri gerçekleşmeyince fahişe olmaya karar vermiş.Anne Meaggi'de kocasından şiddet gören fakat bundan rahatsız olmayan bir kadın.Askeri bir okulda eğitim sırasında askeri bir uçağın parçaladığı kayalıkların arasında parçalanmış bir ceset bulunuyor.Yetkili Gregoire Morvan soruşturmanın başına Erwan'ı veriyor.Erwan soruşturmayı yürüttükçe işler karışıyor.Olay babasının 40 yıl önce yakaladığı Çivi Adam'a kadar gidiyor.Kıtabın konusu hakkında daha fazla bir şey yazmayacağım.Fakat şunu söylemem lazım ki uzun kitapları okumayı çok severim.Fakat bu kitabı kolay okuyamadım.Tanıtım bülteminde yazan "nefes nefese bir kovalamaca" sözüne katılmıyorum.Çünkü kitabın ilk 400 sayfasında neredeyse hiçbir şey olmuyor.Sadece yeni cesetler bulunuyor.Erwan bu soruştirmaları üstlenip katili araştırıyor.Gregoire Morvan'ın maden işletmesi ile ilgili bölümler de çok sıkıcı geldi bana.Belki de ekonomi ve para olaylarından pek anlamadığımdan.Grangé'nın aldığı en kötü eleştirilerden biri kitaplarının sonunun pat diye bitmesi.Maalesef bu kitapta da aynı sorunu gördüm ben.---SPOILERGregoire Morvan'ın saklandıkları yerde 4 kişiyi sıkıntı yaşmadan teker teker öldürmesinden bahsediyorum.O bölümde o kadar jandarmadan askerden bahsediliyor fakat Morvan içeri girdikten sonra sanki hepsi yok oluyor ve Morvan tek başına dört adamı da öldürüyor.O kısmı pek beğenemdim ben.Belki kitabın sonu değildi ama olayın çözümlenme noktasıydı.SPOILER---Fakat bu sefer de katili tahmin edemedim.Sanırım bu konuda pek iyi değilim.Kıtabın sonu gerçekten beni şaşırttı.Bu kadar eleştiri yapmama rağmen kitabı beğendim.Hele ki Kaïken faciasından sonra çok iyi geldi.Sonuç olarak okumakta biraz zorlandığım fakat sevdiğim bir kitap oldu.Grangé'nin en sevdiğim kitabı Şeytan Yemini'di.Okurken çok zevk almıştım.Lontano'dan o kadar zevk alamadım.Ama kesinlikle Grangé'nin en güzel kitapları arasına adını yazdırdığını düşünüyorum.