Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

84 syf.
4/10 puan verdi
genel kanının aksine ben beğenmedim. hem türkçeye uyarlayan Salih bora'nın, hem de yazarın kendisinin belirttiği gibi, yazar "ne anlatıldığından çok nasıl anlatıldığının önemli olduğunu" düşünüyor. detayları eksik bir edebiyat metninin ciddi sanatsal sorunlar barındıracağını düşünüyor. yani detaylar, biçim yazar için daha önemli. ben ise her ikisinin de önemli olduğu düşüncesindeyim. iyi bir edebiyat eseri, dönemin karakteristiğini yansıtan bir olayı edebiyat sanatının kriterleri ölçüsünde işleyebilmelidir. bunların bazıların eksikliği o eserin değerini azaltır. mesela yazar "şairlerin en büyük eserleri, ümitsiz ve hiddetli zamanlarında yazdıklarıdır". şüphesiz bu tespitin haklılık payı var. fakat büyük dönemlerin büyük yazarlar yetiştirdiğini de söylemek lazım. böyle dönemlerde toplumsal ilişkilerinde bazı şeylerin eksikliğini hisseden insanlar, toplumun ortalama bireylerine göre kendilerini daha farklı şekilde ifade etmek isterler ve buhran dönemlerinde büyük eserler çıkartabilirler. kısacası yazarın anlayışı bana sanki yüzeysel geldi. bu yüzeyselliğin hikayelerine de yansıdığını düşünüyorum. kitabın sonsözünde belirtildiği üzere, bu kitapta işlediği esirlik ve özgürlük kavramları yüzünden takibe uğramış ve yurtdışına kaçmak zorunda kalmış. yazarın kitaplarını yayınladığı dönem, II. Abdulhamid'in o hep söylenen "istibdad dönemi" denk geliyor. yani zulüm dönemi. bize bugün normal gelen şeyler yüzünden 100 yıl önce osmanlıda yazarların, şairlerin zulme uğraması, işkencelerden geçirilmiş olması, kültür ve sanat geçmişimiz açısından gerçekten utanç verici. o dönemin şartlarına göre düşünürsek, bir "kapatmanın", cariyenin günübirlik hayatının detaylarının bir yazar tarafından işleniyor olması bile ciddi bir gelişme olarak değerlendirilebilir.
Küçük Şeyler
Küçük ŞeylerSamipaşazade Sezai · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201813,2bin okunma
·
24 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.