Ulusların tarih boyunca demokrasi anlayışlarının ekonomi ile nasıl parelel seyir ettiği ve bunların yurttaşlara olan etkileri hakkında fikir edinmemizi sağlıyor.
Peki ya biz? Özellikle de Son yıllarda ki bazı Cumhuriyet değerlerimizin çatırdamaya yüz tutmuş biz? Tarihten ders alacakmıyız ? Yoksa Göklerden gelen bir karar vardır diyerek boynumuz bükük bir şekilde yürümeye devam mı edeceğiz?