Merhaba...
Raymond Carver, “Azgın Mevsimler” adını taşıyan kitabındaki öykülerin tamamında ikili ilişkiler üzerine gidiyor.
Carver'ın yakından baktığı yer kadın ve erkeğin aşama kat etmiş birliktelikleri. Elinde bir büyüteçle üzerine eğilmiş, çiftlerin neyin peşinde olduklarını anlamaya çalışıyor yazar.
Raymond Carver'ın öykülerini okuduğumda ilk sorduğum soru şu oluyor:
Burada anlatılmaya değer olan ne? Bunu hemen görmekte zorlanıyorum. Carver, burada ne bulmuş ve neden bu ânı kendisinden ayırdedilemeyecek binlercesinden
ayırmış?
Birçok metinde bu sorunun yanıtı apaçıkken Carver öykülerinde görüş mesafesi alabildiğine kısalmış, öykünün sonuna geldiğinde okurun netlik ayarı çoktan feci şekilde bozulmuş oluyor.
İyi okumalar diliyorum.