O kadar can sıkan bir kitap ki bu.Kitapta tüm ülkeyi yöneten bir parti var,yasa yok ama her şey yasak.Parti sana ne dediyse o doğru,gerisini düşünme çünkü düşünmen de yasak.Kitabın baş karakteri olan Winston’un da partiye karşı kendi içindeki mücadelesini ve bunun sonuçlarını okuyoruz.Hayvan Çiftliği’ne bir bakıma konu açısından benziyor aslında ama 1984’ün dili biraz daha ağır ve süslü.İleride böyle bir totaliter düzen baş gösterirse de hiç şaşırmayacağım da bir gerçek.Zira şu an ne kadar gerçeklerle yaşıyoruz ki?