·651 syf.····Okunma: 19 Kasım 2020 22:56 Kitap yorumu spoiler içerir !
Öncelikle Haruki Murakami'nin akıcı anlatımıyla yine karşı karşıyayız. Dili yormuyor ancak betimlemeler o kadar fazla ki karakterin her hareket ve duygusundan haberdar oluyoruz. Kitap meraklandırıcı bir şekilde ilerlerken zihinde çok fazla sorular oluşuyordu. Açıkçası kitap sonunda o soruların cevabını alamamak üzdü. Kitapta mantık dışı olaylar olabiliyor (gökten balık ve sülük yağması, kişinin annesiyle ilişkiye girmesi gibi). Oedipus Kompleksinden bahsederek olayın akışı anlatılmak isteniyor ve aslında yaşamın evrelerini ele alan bir kitaptı. Tüm bu anlamsız gibi görünen olaylara rağmen.
15 yaşındaki bir çocuğun hayatta kalmaya çalışması, yaşam mücadelesi, yalnızlık, azim ve umut dolu bir hikaye. Aynı zamanda yaşam ve ölümün ne kadar ince bir çizgide yürüdüğünü görüyoruz. Ve ölümün aniliği vuruyor gözümüze. Aynı zamanda rüya ve gerçeklik iç içe. Rüyaların gerçek yaşam kadar önemli olduğu olayları görüyoruz.
Uzun soluklu ve bir çırpıda bitemeyecek bir roman. Zaman verilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitabın akıcılığı sayfa sayılarını ve geçen zamanı unutturacaktır.