Kitap,Alex denilen (sıkıntılı) bir çocuğun yaşamını,arkadaşlıklarını,yaptığı kötü şeyler sonucunda çektiklerini anlatıyor.Kitabın sevmediğim yanı ise Alex’in yaptığı kötü şeyler cezalandırılırken Alex’in masum gibi gösterilmesiydi.Mesela kitabın sonlarını yazarken yazar bence okuyucuların Alex’e üzüleceğini falan düşünmüş ama yaşadığı tüm her şey i hak etti bence.
Ayrıca kitaptaki Alex’e ludovico verilen kısımda yaşanan olaylar bana 1984’te Winston’un 101 Numaralı Oda’da yaşadıklarını anımsatmadı değil.