Kitap baş kahramanı Josef K.nın bir sabah evinde tutklanması ile başlıyor. Başlarda onemsemedigi bu dava sonunda josefi içine çekiyor ve önemser duruma getiriyor bu degişimle birlikte Josef de degişime ugruyor aynı zamanda adelet ve hukuk sisteminin işleyişi hakkında eleştirel bir anlatım kullanılmıştır yazar yinede ucu acık bırakmıştır okudukça bir süre sonra sizde davanın ne şekilde sonuçlanacağını merak edip davanın tam ortasında buluyorsunuz kendinizi :) iyi okumalar