Kitapta öyle güzel bir anlatım var ki sanki idam edilmek üzere olan sizsiniz,yazar bunu çok iyi hissettirebilmiş cidden
Suçlunun hangi suçtan idam edileceğini yazmıyor kitap fakat o hücrede daha önceden kalıp da idam edilenlerin suçları yazıyor hücrenin duvarlarında
Bunları okuyunca insan direkt suça odaklandığı için karşısındaki suçluyla empati kuramıyor çünkü çok ağır bir suç diye düşünüp hemen en ağır biçimde cezalandırılmasını istiyor insan.
Yazar bunu özellikle belirtmemiş ki gerçekten suçluyla empati kurabilelim diye
Ve okurken o mahkumun idam edilmesine gönlünüz hiç razı gelmiyor
Ben eskiden idam olayına karşı değildim fakat bunu okuyunca fikrim değişti
Hiçbir insanın idamı hak etmediğini düşünüyorum
Belki ilerde pişman olacak ,belki inançlı biri yürekten tövbe edecek ...bunu bilemeyiz ki
Ve bunu o kişinin elinden almaya hakkımız yok
Victor HugoBir İdam Mahkumunun Son Günü