Özgür Yayınlarından okuduğum kitap o yılları çok iyi ifade halinde olan, tanınan Heybeliada'da yaşamına gözlerini kapatan hem eleştiren hem güldüren usta yazarımızdan yanlış batılılaşmayı en ifade eden eserlerinden biri. Yazar bilindiği üzre yaşamının belirli günlerinde Cağaloğlu-Hilmi Kitap evine gidip üst katından İstanbul'u gözlemleyerek kitaplarının karakterlerini oluşturmuştur. Bu yıllarda alafranga esintisinin her yeri kapladığını ve eserinde de namus kavramının nasıl değiştiğini görmekteyiz.Türk toplumunun geleneklerine ters düşen bazı düşünce akımı o yıllardan şimdiye değişmediğini,metres hayatının tıklama rekorları kırdığı,özgürlüğün adının değiştiği şu anki toplumumuza da ışık tutmaktadır. Kitapta olduğu gibi şu anda parası olan 50-60 yaşında dışarıdan farklı görünen bu insanlara kul kepenek olan namusunu altın tepside sunan insanların oluşu kitabın tesirini bize batılılaşmayı yanlış anladığımızı defalarca tokat atar gibi göstermektedir. Eğlenceli anlatım tarzıyla iğneyi de çuvaldızını da bize batırmaktan çekinmiyor....