Türk toplumunun duygu , düşünce ve davranışları konusunda çok yerinde tespitler gözlemler yapılmış. Aziz Nesin in hikayeleri ve çeşitli yazarların yazıları ile anlatılmak istenenler o kadar güzel örneklenmiş ki , oraları okuması çok zevkliydi. Önerilen alıştırmaları yapmak için sağlam bir eküriye ihtiyaç var. Çünkü pratik değil zaman alıcı ve uzun ama çok faydalı.özellikle 100 maddeli alıştırmayı biz çok sevdik.sadece son yüzde 25 lik gibi bir kısımda, çok gereksiz , uzun ve bilindik tanımlamalar vardı hatta bi ara kendimi ortaokul sosyal bilimler kitabı okur gibi hissettim.Ama genel olarak iyi ki okumuşum İnsan İnsana yı.Bir de saldıracak yer arayan yobazların , yazar o tarz şeyler kastedmediği, tüm dinlerde bu tür yozlaşmalar görüldüğünü belirtmesine rağmen, kinle dolmasını uyarabilir ^yobaz kîni ^ .