Kurgu olarak ölümün yokluğunda din, devlet, halk ve toplumun kan emicilerinin tercih ve uğraşarını ele aldığı 1. Kısım bir nebze insanı çekse de 2. Kısımda ölümün gözünden öznel yapılan anlatım şahsi olarak beni kitaptan itti. Bu durumu anlatım tarzının farklılığına bağlıyorum. Kitapta süreklenip gitmekten, benliğimden ayrılmaktan hoşlanıyorum. Maalesef okuduğum bu kitapta bu duyguyu yaşayamadım. Pekçok anlatım tarzının varlığı, hepsini aynı anda kullanışı ve bu da yetmezmiş gibi olayın ortasında "anlatıcı bunu demeyi unuttu, bu arada size şunu da belirtmeyiz ki..." v.s. gibi söylemlerle anlatıyı bölmesi beni rahatsız etti. Kurgu güzel, anlatım kesinlikle benlik değildi. Bu kadar yüksek puan almış olmasına şaşıyorum. Herkese hitap etmiş olması, beni kitaptan daha çok şaşırttı.