Orhan Pamuk'un güzel eserlerinden birini daha okumaktan keyif aldım, daha önce okuduğum romanlarında ki ruhu duyguyu ve olaylari anımsatan çağrışımlar, ve yine kaybolan sevgiliye duyulan takıntılı büyük aşki , romanın sonuna doğru Aşk nedir ?tarifini yazması, romanın içinde geçen yıllari karşılaştırırken yaşattigi nostalji, romanın baş karekteri Osman nin arayışında bitip tükenmeyen arayiş mücadelesi, ve o yıllarda ki siyasi düşünce yapılarına değinmesi, yaşadığı dramlarin hüznünü basarili şekilde yansıtması, romanin mistik dili, okuyucuyu sarip sarmaliyor...