İskender pala yeri ayrı bir yazardır. Tarihimizde özel yeri olan o büyük insanların hayatlarını inceleyip bu kadar güzel anlatması da er kişi harcıdır. Od kitabını beklerken bile heyecanlıydım, zaten kitabı bir günde göz yaşları içinde okudum. Beni bu kadar derinden etkilemesi divan şiirine ve dervişlere olan sevgim... İnanç kalp işidir, ben yûnus'un çiçekle konuştuğuna ve dolapla dertlestigine iman edenlerdenim. Kitabı da böyle okumak gerektiğini düşünüyorum. Yani soruları bir kenara bırakın ve bir insanın fenafillah (Allah'ın varlığı içinde kendi varlığını eritmesi) yolculuğunun tadını çıkarın...