Puan vermedi·261 syf.····Okunma: 16 Aralık 2020 18:40 "Belirli koşullar altında yetişkinler böyle davranabilir, ama altı ile on iki yaş arasında küçük çocuklar, uysal dünyanın baskısından uzaklaşınca, nasıl böylesine vahşileşebilir, kan dökecek kadar acımasız olabilir diye düşünen birçok kişi, küçüklerde bile kadar korkmuş bir biçimde verildiğine göre, Sineklerin Tanrısında kötüğün insan yaratılışında doğuştan var olduğu görüşünün salon olduğu kanısına varıp dehşete kapılmıştır. Okuyucularım duyduklarım bu dehşeti doğal saymalı; çünkü çocukların tertemiz birer melek oldukları konusunda, yanlış oldu kadar da yaygın bir inanç vardır. oysa kendi çocukluğuna ve yakın tanıdığı çocuklara duygusallıktan arınmış gerçekçi bir gözle bakabilenler, çocukların küçük bir melek değil iyi bilirim tıpkı yetişkinler gibi birer insan olduğunu bilirler. İnsanlarda ise, ister büyük ister küçük olsunlar, hem iyi hem de kötü içgüdüler vardır.
" Alıntı-Sayfa 259
Uygun koşullar oluştuğunda şiddetin çocuklarda kendini vahşi bir şekilde ortaya çıkardığı görülüyor.
Ahmet Ümitin kitablarında da karşılaştığım insan ruhunun karanlık tarafı çocuklarda da kendisini göstermiştir.