·140 syf.····Okunma: 31 Ağustos 2016 13:29 Sabahattin Ali'nin romanlarından sonra öykülerine geçtim. Değirmen ile başladık bakalım. Gayet beğenerek okuduğum bir eser oldu. Dilinin açıklığına, çarpıçılığına ve betimlemenin kuvvetine sözüm asla olamaz. Gözümün önünde canlandırdı tüm hikayeleri. Kitap 3 kısımdan oluşmak. Her bölümde farklı öyküler bulunmakta. Kısa bir eser 120 sayfalık. Dili sona doğru ağırlaşıyor. Ağırlaşıyor derken kelimeler eski. Osmanlıca, Farsça falan.
Değirmen adlı hikayesi gerçekten çok çarpıcı. Sevdiği kişinin eksikliğini bilerek sevmesi ve karşısındakinin kendi eksikliğinden dolayı sevilmeyeceğini bilmesi sonucu olan hüzün dolu bir hikaye.. Çok etkilendim gerçekten...
Bu şekilde bir sürü güzel hikayeler mevcut. Sonu hüsranla biten hikayeler...
Not aldığım kısa temalar;
Aşk
Kitap sevgisi
Sevgide yozlaşma
Yazarlıkta basitlik ( kolay yazar olup, hemen üne kavuşma)
Hayatın kısa olduğu ve her an bitebileceği; buna göre yaşanması gerektiği
Ormanların önemi, devletin bu konuda yetersizliği, ağaçların kesilmesi
Çarpık yapılaşma, betonlaşma, ağaçsızlık
Adliyelerde haksız yargılama ve çıkarına göre davranma
Haksız yere iftiralar ve bunlardan dolayı ölümler
Toprak,su ve kanal kavgaları ( basit ölümler )
Anadolu'daki bürokratların adaletsizliği ( Anadolu'nun saf, temiz insanından faydalanılması )
Dediğim gibi beğenerek okuduğum bir eser oldu. Sabahattin Ali'nin dili bir harika. Betimleme harika, sadelik muazzam. Sizlere de tavsiye ederim. Sadece son bölümleri pek beğenmediğimi de itiraf etmeliyim.