Savaşın insanlar üzerinde etklerini içeren bir çok kitap vardır. Bu kitaplarda genellikle savaşın geçtiği cephelerde yaşanılanlara yer verilirken bu kitapta ise, cepheye gidenlerin arkasında bıraktıkları ailelerin yaşadığı sıkıntılara yer verilmiş. İkinci Dünya Savaşı sırasında, Sovyetler Birliği bünyesinda yer alan Kırgızistan'lı bir ailenin kadınlarının, savaşa giden erkeklerinin ardından yaşadıkları ağır travmaları oldukça acıklı bir şekilde anlatıyor. Lise öğrencilerine tavsiye edebilirim.