·143 syf.····Okunma: 29 Kasım 2020 21:19 carl gustav jung daha önce okumadığım bir yazardı bu kitabıyla başlamakla hata etmişim çünkü kitabı anlamlandırmakta çok zorlandım. jung gerçekten öğrenmek istediğim bi kişilik o yüzden tek kitapla onu okumaktan vazgeçmem yakın bi zamanda başka bir kitabına da bakacağım. kitapta arketiplerden bahsedilirken mitlerden, masallardan, kutsal kitaplardan yararlanılıyor ve bunlar o kadar karman çorman bir şekilde birleştirip sentezleyerek cümleye dökülmüş ki miti anlayamadan arketipe bağlanmış bi şekilde o yüzden ben çok sık koptum kitaptan. anlayabildiğim kısımlarda gerçekten keyif aldım ama sürekli soyut bir şekilde ilerlemesi az önce de dediğim gibi beni çok zorladı, ön okuma gerektiren bi kitap bence tekrar okumam gerektiğini düşünüyorum en azından bi beş yıl sonra falan yani. ön okumanın dışında ileri okuma da yapılmalı bence mesela ben kitabı ara ara bırakıp konu hakkında araştırmalar yaparak biraz daha anlamlandırma çabasına girdim bu okumalar biraz daha yardımcı oldu ama tam olarak değil :/