Kitabın kapak yazısının son cümlesi gibi; Âşıklar Bayramı içli bir türkü...
Tam olarak böyle bir his birakti bende buruk ama derinden gelen bir his. Kemal Varol ile tanışmış oldum böylece.
Temelde bir baba oğul hesaplaşması olsa da eski sevgiliye yazılan cevapsız mektuplar, Anadolu Âşıklar kültürü hakkında verilenler,Diyarbakır-Kars yolculuk detayları etkileyiciydi.