Ben, Robot - #kitapyorumu
Herkese selam. Bugün sizlere uzun zamandır okumak istediğim ve uzun zaman önce - çok uzun değil merak etmeyin- okuduğum bir kitapla geldim. Ben, Robot birkaç robot öyküsünün birleştiği bir bilim kurgu kitabı. İçindeki hikayeler birbirinden bağımsız. Bazılarını çok sevdim bazılarını okurken uykum geldi ama yine de yazarın dilini beğendim diyebiliriz. Basit ve sade bir şekilde bu denli ileri görüşlü olması yazarı kendime bağladı. O dönemece bu şeyleri düşünmek ve yazıya geçirmek zor olsa gerek. Bilim kurguya fazlaca katkısı olduğunu şu cümlelerden anlıyoruz:
Ben, Robot’ta, Isaac Asimov en ünlü 9 robot öyküsünü toplamıştır. Bu öyküler, gelecek nesillerin robot öyküleri için bir yol gösterici olmuş, bilimkurguda robotun ciddiye alınmasını sağlamıştır. Asimov, bu öykülerle konuşma yetisi olmayan robotlardan insanlığın iyiliğini gözeten makinelere kadar, robot tarihinin izini sürüyor. Ünlü bilimkurgu yazarı Isaac Asimov’un bilimkurguya en büyük katkısı Üç Robot Kanunu’dur. Üç Robot Kanunu’na göre;
1. Robotlar, insanlara zarar veremez ya da eylemsiz kalarak onlara zarar gelmesine göz yumamaz.
2. Robotlar, Birinci Kanun’la çakışmadığı sürece insanlar tarafından verilen emirlere itaat etmek zorundadır.
3. Robotlar, Birinci ya da İkinci Kanun’la çakışmadığı sürece kendi varlıklarını korumak zorundadır.
Kısa oldukları için şans verebilirsiniz kitaba. Hem bilim kurguya yeni başlamak için sade bir dili var. Robotlara ilgiliyseniz kitabı seversiniz, robotlarla alakanız yoksa da seversiniz. Bu kitabı önermişken Love Death and Robots adlı diziyi önerememek olmaz. Bazı olayları çok benziyor o yüzden izlerseniz çok seveceğini düşündüğüm bir dizi. Bilim kurgu açısından her bölümü beni düşünmeye sürükledi.
Kitabı okuma istediğimden biri de filmini duymam olmuştu. Ama şu an bulamıyorum filmini belki de ben uydurmuş olabilirim emin değilim. Kitap ilgimi çok çektiği için robotlar hakkında biraz araştırma yapacağım. Kim bilir belki bundan 50 veya 100 yıl sonra kitapları insanlar yerine robotlar yorumlamaya başlar. ;) Kitaba puanım 4/5. Keyifli okumalar.