Nihal Atsız’a büyük önyargımı yıkan kitaptır. Aslında psikolojik bir roman olarak görünse de esasında otobiyografi özelliği de taşımaktadır. Ana karakter Selim Pusat’ın hayat örgüsü, gayet romantik ve iç dünyasında fantastik bir akış sergilemektedir. Atsız’ın diğer kitaplarını okumama sebep olup kendisine hayranlığımı kazandırmıştır. Atsız’ın hayatını da yaşadıklarını da gerçek hayatı ile karşılaştırdığımızda bir iç muhasebe de söz konusudur. Kanımca Türk Edebiyat Tarihinin en güzide şiirlerinden biri olan “Geri Gelen Mektup” şiiri bu kitapta okuyucusuyla buluşmaktadır.