Bir kitap ki ilk defa sonunda gözlerimden yaşlar geldi ve bir kitap düşünün ki içime işledi olayı hissettirdi. 150 yıl önceden bu güne selam etti şemsettin sami. Hem de nasıl bir selam.!
Coğrafya nın değişmeyen konusunun ilk defa yazılı hali diyebilirim. Hikayenin sonunu tahmin etsem de inatla okumaya devam ettim. Her incelememde belirttiğim gibi günümüz senaristleri bu eserleri okumuş ki bu kadar benzer hikayeler görsel sanatlarda da yerini bulmuş. Dipnotlar gayet açıklayıcı ve eseri okunur kılmış. Bu sene okuduğum 100. eserin bu kitaba denk gelmesi beni ayrıca mutlu etti.
İyi okumalar. Taaşşuk-ı Talat ve FitnatŞemseddin Sami