Nerden başlasam nasıl anlatsam bilemiyorum.. Kitap çok hızlı başlayıp ortasından itibaren biraz daha ağır ve karmaşık hale geliyor...
Olayın kahramanı Joseph K. Bir gün uyanır ve hiç işlemediği bir suçtan kendisine dava açıldığını ve tutuklu olduğunu öğrenir.. Kitabın sonuna kadar da bunun neden olduğunu öğrenemeyeceksiniz Kitapta anlatılan kısaca bu dava süreci ve bu süreçte Joseph K. nın kendini aklamak için çabalaması..
Bu kitabı okuyanlar iki şekilde yorumluyor kitabın arka sayfası da da yazdığı gibi ya Kafka o zaman ki (20.yüzyıl) adalet sistemini ve düzeni eleştiriyor.. (kitabın sonuna kadar bende öyle düşünmüştüm) ya da soyut mana da kendi distopyasında insanın varoluşunu ve amacını irdeliyor..
Yorumu herkesin kendi düşüncesine bırakıyorum.. Ama benim fikrim her ikisi de Özellikle varoluşu sorgulamayı kitabın sonuna doğru girdiği Katedral de rahiple olan konuşması ve rahibin ona anlattığı hikayeden çıkarabiliriz.. Ayrıca hikaye de çok etkileyiciydi!
Kafa yorduran, distopik bir kitap.. Böyle kitapları sevenlere tavsiye olunur..
Ayrıca küçük bir anekdot; bu kitap yazarın ölümünden 1 yıl sonra 1925'te yayınlanmış..Filmi de çevrilmiş 1962 de ama henüz izlemedim..