2020'nin son, 2021'in ilk kitabı oldu benim adıma Yabancı. Çok ilginç, gittikçe yükselen bir kitap. Öyle ki; kitabın ilk yarısında Yusuf Atılgan'ın Aylak Adam'ının, ikinci yarısında ise Stefan Zweig kitaplarındaki psikolojik tahlillerin tadını aldım. Kitap kısaca, toplumda bize uygun görülen ve hatta dikte edilen kalıplara girmeyi reddeden bir insanın toplum tarafından nasıl dışlandığını enfes bir ustalıkla anlatıyor. Kitabın içine yedirilmiş birçok metafor olduğunu da düşünüyorum. Nobel ödülü almış bir kitap için belki bunu yazmak bile yersiz; ama tavsiyedir. Okuyunuz, okutunuz...