Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İhya'nın son çeyreği ve böylelikle tamamı Ölümü ve Sonrasını Zikir Kitabi'yla bitmektedir ve İnsan bu dünyada elde ettiği Allah bilgisini tam anlamıyla ahirette idrak edeceği ve mutluluğunun kemalini tam anlamıyla orada tecrühe edeceği için bu bitiş kitap için gayet uygundur. Dahası, ölümün kaçınılmazlığını hatırlatmak, okurun bu kısa hayatın mutluluğun ekte edilmesi için kullanılmasının ne kadar önemli olduğunun farkına varması için çarpıcı bir vesile olarak hizmet vermektedir. Gazâli, izleyicilerine bizim kaçınılınaz bir şekilde kendisine doğru ilerlediğimiz sonu hatırlatmakta ve ahiretteki ceza ve mükâfatların tahayyül edilebileceği farklı şekillerden yeniden bahsetmektedir.'* Kitap, bir nefis terbiyesi egzersizi olması bakımından ölümü hatırlamaya teşvik ederek başlar ve ardından bu egzersiz için Insanın zihnini dünyanın ve onun zevklerinin gelip geçiciliğine ve ahiretin kalıcılığına ve onun için hazırlanmanın ne acil olduğuna yoğunlaştıran canlı ve çok çeşitli unsurlar sunar. Onun için hazırlanmak tabii ki mutluluğu elde etmeye adanmış bir hayatı, Dini İlimlerin İhyâsı'nda detaylı bir şekilde anlatılan bir hayatı, yaşamak anlamına gelir. Bu, bütün Müslümanlar için kurallarla belirlenmiş ibadetleri titizlikle yerine getirmek ve onların faydalarının ne olduğu tam olarak bilinmese bile kalp üzerinde yapacakları etkilerden en iyi şekilde faydalanmak anlamına gelir. Bu, kişinin günlük hayatında yaptığı işleri şeriata uygun olarak yapması ve bu işlerde en yüksek gayeye hizmet edecek fırsatlar bulması anlamına gelir. Bu, insanları bu dünyaya bağımlı kılan ve onları ahiretten uzaklaştıran şehvetleri gem altında tutmak ve ahiret yolundaki engeller olan reziletlerden temizlenmek anlamına gelir. Bu, en yüksek hedef olan ve bu hedefin altında kalan bütün amellerin semeresi olan Allah bilgisini kazanmaya çalışmak ve faziletlerle faziletlenmek anlamına gelir. Gazâli'nin İhyâ'yı yazmakla elde ettiği başarı tam olarak, ahiret mutluluğunun malzemesi olan Allah bilgisinin elde edilmesi amacına yönelik olarak yeniden şekillendirilen dini ilimler hakkındaki bu bütüncül vizyondur.
Sayfa 144Kitabı okudu
·
3 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.