Kaan

Kaan
@gonulyolcusu
Podolog / Yaşlı Bakımcı
İstanbul Gelişim Üniversitesi / Anadolu Üniversitesi
Batman, 2000
5 okur puanı
Mayıs 2026 tarihinde katıldı
Soru : Yunus Emre Hz. bir kasidesinde "kerametim vardır deyu, halka salihlik satarsın. Nefsini Müslüman eyle, kerametin odur senin" diye buyurmaktadır. Buna göre bizler nefsimizi nasıl Müslüman yapacağız? Cevap : Allah ayeti kerime de öyle buyurmuştu, Yusuf(a.s.) öyle buyurmuştu "nefis bütün şiddetiyle kötülüğü emreder" emmare nefsi, bütün şiddetiyle kötülüğü emre'den nefis, Müslüman mıdır? Hayır. Allah'a teslim olmuş mudur? Hayır. Teslim olmamış, teslim olmayı kabul etmiyor, kabul etmiyorsa ne yapıyor? İlahlık iddia ediyor. Evet, nefsin Müslüman olabilmesi için, kulun Müslüman olabilmesi için nefsin teslim olması lazım, rabbine teslim olması lazım, Allah'a teslim olması lazım. Yani ben demekten kurtulup, la ilahe illallah demesi lazım. Allah'ın huzurunda Allah'ın vahyi karşısında eğer benlik iddia ediyorsa, bence bana göre diyorsa, bu durumda ilahlık iddia etmiştir. Allah'a karşı ilahlık iddia ediyor. Teslim oldu mu, Müslüman oldu mu? Hayır ve bu nefis tezkiye olmadıkça, temizlenmedikçe; yani onun bu halini temizlemedikçe kul Müslüman olmaz. Mümin hiç olmaz zaten! O nefis kendini sever, Allah'ı sevmez. Benim istediğim gibi olsun der, benim arzu ettiğim gibi olsun. Ben keramete sahip olayım, insanlar beni övsün, âlemlerin rabbini övmüyor, övemez zaten. Kendini övüyor, övülmeyi istiyor, övülmeyi seviyor. Evet, nefsi Müslüman edebilmek için, Allah nefsin tezkiyesini temizlenmesini peygamberlere vermiş, peygamberine Resulullah Efendimize(s.a.v) vermiş. Bununla beraber "size bir resul gönderdik, sizden sizin dilinizi konuşan" neden? "Allah'ın ayetlerini size okuyup açıklasın, beyan etsin." Onu anlamanız için. bunu böyle yapıyoruz bununla beraber size hikmet'i Allah'ın muradını anlatsın. Okumakla iş bitmiyor; yani mutlaka Allah'ın vahyini bir hikmet ehlinden öğrenmen
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Selam olan Allah'tır. Hangi selam olursa olsun. Mutlaka Allah'ın isimlerinden, güzelliğinden, tecelli etmiştir. Dolayısıyla Selam olan Allah'tır. Her ismiyle, her tecellisiyle, bütün varlığa selam olsun. Rahim olan Allah'tan, rahmet selamı olsun. Kerim olan Allah'tan, ikram selamı olsun. Vehhab olan Allah'tan, hibe selamı olsun. Hamid olan Allah'tan, hamd övme selamı olsun. Bütün kardeşlerimize, bütün müminlere müslümanlara selam olsun. Selamı böyle anlamak lazım. Zaten Allah'ın selâmı hep tecelli ediyor. Mesele gönlümüzü açıp, o selamı almaktır. Selamette olmaktır. Allah cennete "Selam Yurdu" dedi. Selam yurdundakilerin, son sözü; "Elhamdülillahi Rabbil Alemindir" dedi. Eğer biz, elhamdülillahi rabbil alemin dersek, selam yurdunda oluruz. Gönlümüz cennete döner. Aşka muhabbete gark olur, aşkla dolarız. Onun için söylüyoruz. Eğer cennette sevdiklerimiz, olmasa cennet cennet olmaz. Sevilen bir yer olmaz. İnsanın öyle, düşünmesi gerekir. Bir an için, Allah bizi aldı cennete koydu. Ama orada kimse yok. Orası bizim için mutluluk yeri, saadet yeri, güzel bir yer olur mu? Hayır. Sevdiklerimizle olunca, cennet cennettir güzeldir. Övülmeye lâyıktır. En sevdiğimiz, gerçek manada sevdiğimiz, bizi yaratan Rabbimizdir. Cennette onun tecellisi vardır. Onun selamı vardır. Nasıl? Selam, ondandır. Öyle buyuruyordu; "Selamün kavlen Mir Rabbir Rahim" Cennettekilere, Rahim olan Rablerinden, onlara söz ile selam vardır. Cennete koymakla zaten, selamın içindedirler. Bir de sözle özel, selam.. O selamı istemek lazım. O selamı beklemek lazım. O Selamı alınca, cennet cennet olur. Gerçek manada, cennet tadılmış olur. Selamın sahibi ile muhatap olunca, Rabbimizle muhatap olunca. Onun cemaline şehadet edince, şahit olunca, yakınlığına şahit olunca, cennet cennet olur. Ama o cenneti,