Gora, bütün bunların esas nedeninin, ülkeyi boydan boya ele geçirmiş cahillik olduğunu biliyordu.
Gora'nın içini kavuran öfkenin asıl sebebiyse, bu eğitimli taşralının, kendi halkının icinde bulunduğu bu üzüntü veric durumu bir yabancıyla birlikte aşağılaması, kendini onlardan Üstün görüp kendi insanlarına gülmesiydi. Her türlü aşağılama ve küstahlığa kendi halkı izin veriyordu. Daha talihli yurt taşlarının kendilerine hayvan muamelesi yapmasırın kaçınılmaz, böylesi bir muameleye maruz kalmanınsa cok doğal olduğunu kabul etme noktasına gelmişlerdi
Sayfa 60·Kitabı okuyor
Duygu ve Düşünce
Reklam
"Cahillerden daha kötü yaratıklar da vardır," dedi Gora ağzından adeta alevler püskürterek, "onlar da kalpsiz insanlardır
Duygu ve Düşünce
Evet utanıyorum. Bu hayvanların aptallığını gördüğüm için utanıyorum."
Artık kimseye bir açıklama yapmak zorunda değiliz," diyorlardı. "İyi ya da kötü, medeni ya da barbar olmuşuz, kendimiz olduktan sonra ne fark eder."
Evin bir bölümünü yalnızca kendisi için ayırmış, buraya da "Inziva Yeri" adını vermisti
Reklam
Reklam