Genellikle kendimizi hemcinsimiz olan ebeveynimizin yaptıklarını yaparken buluruz. Asla ama asla yapmayacağımıza kendi kendimize yemin ettiğimiz davranışlarını sergileriz çünkü aslında nasıl bir kadın ya da erkek olacağımızı onların eylemleri, hatta duygularından öğrenmişizdir.
Düşmanca eğilimlerini tanımaya ve kabul etmeye başlayan insan, davranışlarının kendisi için ne denli zararlı olduğunu görmeye başlar ve bundan rahatsız olur. Çünkü insan haklı olduğunu kolayca kabul eder, ama yanılmış olduğunu kabul etmek benliğe indirilmiş bir darbe olarak yaşanır.