Gözdenur Gürbüz

Gözdenur Gürbüz
@gozdeciax
AİBÜ | Psikoloji
20 Ekim 2001
24 okur puanı
Ekim 2024 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
İçimizdeki O Sessiz Pencere
9/10
·325 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
Algernon’a Çiçekler bitti ama o yumru gitmiyor, öylece asılı kaldı içimde. Bazı sayfalarda nefesimin daraldığını hissettim; sanki raporları yazan Charlie değil de doğrudan benim zihnimmiş gibi. En çok da o ameliyattan önceki hali dokundu bana. O saf, tertemiz umudu... "Akıllı olursam beni severler" diye kendini kandırması... O hali beni doğrudan kendi çocukluğuma, o hiçbir şeyi sorgulamadığım dönemlerime fırlattı. Annemin her dediğinin tartışılamaz bir doğru olduğunu sandığım, "o biliyorsa vardır bir hikmeti" deyip kendimi bıraktığım o zamanlar. Bir gün, yine böyle bir çocukluk anımda, tamamen ona güvenerek üzerime ne verdiyse giyip kalabalığın içine karıştığımı hatırlıyorum. Benim için "tamam" olan o görüntünün, aslında dışarıdan ne kadar eğreti ve tuhaf durduğunu anladığım o an... Herkesin bakışlarındaki o ifadeyi gördüğümde hissettiğim o sızıntı... Charlie’nin insanların neden güldüğünü anlamadığı ama bir şeylerin yanlış olduğunu sezdiği o anlar, benim o çocukluk kilitlenmemle aynı tonda. Zekası arttıkça Charlie’nin yalnızlaşması, etrafındakileri sığ bulup o kibirli kalkanın arkasına saklanması da hiç yabancı gelmedi. İtiraf etmesi zor ama bazen benim de kafamın içindeki o durmak bilmeyen analiz motoru öyle bir hızlanıyor ki, sanki kimseyle bağ kuramıyormuşum gibi bir ıssızlığa hapsediyor beni. Ama Charlie’de şunu gördüm; zeka tek başına bir işe yaramıyor. Duygularla tanışmak, o karmaşanın içinde devrilmeden ayakta kalabilmek asıl meseleymiş. O devasa IQ bile o duygusal kargaşadan çıkmaya yetmedi, sistem kapandı resmen. Ben de şimdi o duygularla yeni yeni el sıkışıyorum; bazen "geç mi kaldım" dilerken buluyorum kendimi ama sonra Charlie’nin en azından o yolu yürüdüğünü görüp susuyorum. Kitabın sonuna ise gerçekten kızdım. Charlie’yi tutup başladığı o karanlığa
Algernon'a ÇiçeklerDaniel Keyes · Koridor Yayıncılık · 202537bin okunma
Gözdenur Gürbüz
Bu kitabı bu kadar sevip değer verme sebeplerimden birisi sizin eleştirdiğiniz bir nokta: küçük Charlie’nin benliğini geri kazanması. Zekası artarken her ne kadar hayran duyulan birisi de olsa kendi bireyselliğinde yaşadığı acı katlanılmaz bir düzeye ulaşıyordu. Anılar, yaşanılanlar ve farkındalık.. “Sevgi alma ve sevgi verme yeteneğinden yoksun olan zeka, zihinsel ve ahlaki çöküşe, nevroza ve muhtemelen psikoza bile bile yol açar" alıntısı da tam olarak bunu kanıtlar nitelikte. Yani kitap aslında onun mutlu olduğu şekilde bitti diyebileceğimizi düşünüyorum 🥹