“Erkekler için yemek çok önemli. Çoğu için yemeğin cinsi, kalitesi, ne olduğu nasıl yapıldığı değil, her akşam önlerine iki üç kap yemek konulması önemli. Çünkü onlar buna alışmışlar, alıştırılmışlar. Onlara hizmetle görevli anneleri onları asla aç bırakmamış. Gece gelmişler, sedirin üzerinde uyuklayıp beklemiş anneleri. Oğullarının bir kap sıcak yemekten yoksun kalmalarını istememişler, bir gün bile olsa. Sabah erkenden kalkmışlar, onlardan en az bir saat daha erken uyanmışlar ki, oğulları iki bardak sıcak çay ile iki dilim kızarmış ekmeklerini yemeden çıkmasınlar dışarı diye. Anaları oğulcukları için ne olursa olsun dünya yıkılsa o yemeği hazırlamışlar, önlerine koymuşlar. Ama bu özeni kızları için göstermemişler. Onların aç kalmaması için uğraşmamislar, onları beslememisler mi? Hayır hayır, onlara da yemeklerini hazır etmişler ama buzdolabında beklemiş yemekler. Kızları eve geç geldiğinde ise, evladım yemeğin buzdolabında. Çıkart, ısıtıp yiyiver haydi. Hatta kızları oğulları ile birlikte geç dönmüşlerse eve, haydi kızım ağabeyine yemeğini hazırla da yiyiverin birlikte demişler.”