Kitabın belki ilk otuz sayfasını gözlerim dolarak, boğazımda bir yumru ile okudum. Yazar, o kadar güzel anlatmış ki çocukluk dönemini ve o yaşlardaki hisleri. Beş yaşındaki kendimle bir yerde oturup konuşmak hayatımdaki en duygusal anlardandı. Yaşamı boyunca korkmuş biri olarak kitaptaki satırların yeri bende apayrı oldu. Her anlamda özgürleşebilmek çok kıymetli ve oldukça mühim. Yalnızca işaretlediğim yerleri bile tekrar okumak içimde yeni yolların açılmasına sebep oluyor. Adım adım gidilecek muhteşem başucu kitaplardan biri. Sevgili Thich Nhat Hanh'ın kalemiyle ilk defa tanıştım ve diğer eserlerini de mutlaka okuyacağım.
Yazarla ilk Deniz Kenarında kitabıyla tanıştım. Bu kitabını ondan daha çok beğendiğimi belirtmeliyim. Kumdan Yürek, sırf ten rengi farklı diye veya her hangi bir farklılığından dolayı insanın aşkta bile yok sayıldığını çok iyi hissettirdi. Akıcı bir dil ile yazılmış. Yine ülke gündeminin adaletsizliği, sömürülen, tarihi saptırılan ülkelerin durumları okuyucuya iyi aktarılmıştı. Samira ve kardeşi Amir'in arasındaki bağın ne kadar zehirli olduğunu ve babasının ne denli değersiz hissettirildiğini okumak can yakıcıydı.