Çocuksu, tatlı bir enerjisi vardır bazı insanların. Zeki olsalar da uyanık olmayı, farketseler bile insanların zaaflarını kullanmayı seçmezler. İnanır gibi, görmez, duymaz gibi yaşarlar. Belki de zorlamayla hiçbir şeyin olmayacağını daha en başından farkedecek kadar zeki ve saftırlar gerçekten. Tıpkı çocuklar gibi ..
Ve hayran kalınıp iltifatlar düzülen o enerjideki saflığı aptallık ya da zaaf sanıp çıkarı için kullanmaya kalkan da çıkar. Oysa bunun geri dönüşü bir çocuğun tepkisine benzemez. Zeka ile akıl farkını öğreten öngörülemez ve zorlayıcı bir şiddette olur.
- Alıntı