Bilge birisi kendisini eylemlerinden ve sonuçlarından sorumlu görür; bilgelikten hiç nasiplenmemiş insan ise kendini sadece niyetlerinden sorumlu sayar.
Biz olmaktan artık gurur duymadığımız zaman yaşamaya nasıl devam edebilecektik? Kendi kendime, kusurlarımız var, hatta çoğunlukla tahammül edilmez, cani ve barbar varlıklarız, diyordum. Ama bu biziz!